Vanliga frågor

Här får du svar på våra vanligaste frågor.

Kan jag hämta min beställning i Staffanstorp?

Ja det går utmärkt.
Beställer du en produkt för avhämtning i vårt varuhus så ber vi dig invänta besked via mail/sms att varan är redo för avhämtning. Vardagar kan du normalt hämta din produkt samma dag om beställningen görs innan kl 14. Observera att vårt lager för e-handel är separat från varuhuset och vi kan därför ej erbjuda avhämtning på samma dag under helger. Beställer du under helgdag så kommer varan finnas klar för avhämtning efter kl 12 nästkommande arbetsdag.

Jag har glömt mitt lösenord. Hur gör jag för att logga in?

Klicka på länken ”Glömt lösenord” på inloggningssidan. Du behöver dock inte konto för att handla på Returhuset.

Har ni en fysisk butik?

Ja, vår fysiska butik heter Returhuset och ligger på Handelsvägen 34 i Staffanstorp.

Våra öppettider är Mån-Fre 10-18, Lör 11-16 och Sön 11-15.

Är alla produkter återtillverkade eller reparerade?

Vi strävar efter att öka återbruket av elektronik. Därför är majoriteten av våra produkter återtillverkade eller reparerade. Vi säljer även  nyproducerade produkter, som till exempel tillbehör till din smartphone eller dator. Alla produkter märkta med WE REUSE är återtillverkad eller reparerade.

Hur fungerar Klarna Checkout?

Klarna Checkout är en betallösning genom vilken du kan välja följande betalsätt: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.

Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer och sedan slutföra köpet. Först bekräftas köpet och sedan väljer du vilket betalsätt du vill använda: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank. Väljer du att inte ändra betalsätt blir det Klarna Faktura. Väljer du Klarna Faktura kommer en epostfaktura att skickas till den angivna mejladressen.

Hur vet jag att mitt köp har gått igenom?

Du får ett bekräftelsemejl på ditt köp till den angivna e-postadressen. Det kan ta några minuter innan du får mejlet. Har du inte fått en bekräftelsemejl, hör av dig till forsaljning@returhuset.se.

Vad kostar det att handla på Returhuset?

Du betalar en fraktavgift när du handlar hos oss. Fraktavgiften är 78kr. Handlar du för 500kr eller mer bjuder vi på frakten.

Var är mitt paket?

Det tar ca 3-5 arbetsdagar att få hem ditt paket.  Du kan enkelt söka efter ditt paket med ditt kolli-ID.

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Vi använder DHL för all leverans.

Jag får påminnelser om att hämta ett paket jag redan har löst ut.

Det kan bero på att ditt ombud har glömt registrera att du har löst ut ditt paket, då uppdateras inte den informationen hos DHL eller hos oss som då skickar ut påminnelseavier om ditt paket. Om du får en påminnelseavi och redan har hämtat ut paketet så kan du bortse från den.

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, inte i dagsläget.

Jag har ångrat mitt köp, hur går jag tillväga?

Vill du använda dig av ångerrätten rekommenderas du att kontakta Returhuset på e-post till forsaljning@returhuset.se och uppge order- eller fakturanummer. Detta skall göras inom 14 dagar efter ditt köp. Vid retur står du som kund själv för returkostnaden och ansvarar för att produkten paketeras väl och når oss på Returhuset oskadad. Vid eventuellt återköp betalas köpesumman tillbaka inom 30 dagar. ”Villkor”.

Vad har jag för garanti?

Vi lämnar 12 månaders garanti på mobiltelefoner, surfplattor samt datorer, 12 månaders garanti på tillbehör. Övriga produkter har i regel 6 månaders garanti om inget annat anges på produktsidan. Läs mer under ”Villkor”.