Villkor

De produkter som är märkta med symbolen ”WE REUSE” är cirkulära produkter. Detta är produkter som vi får in genom våra olika samarbeten med t.ex. olika försäkringsbolag, returer från e-handlare, transportskador från logistikbolag eller stöldgods från polisen.

Många av dessa produkter är i nyskick men kan ha skador på- eller helt sakna originalkartong. Istället för att produkterna kasseras tar vi på Returhuset in, kvalitetssäkrar och säljer dessa under märkningen ”WE REUSE”. Dessa produkterna kan säljas utan manual och sakna kartong eller ha andra kosmetiska skador, vi försöker alltid informera om skadans natur i produkttexten.

Vi har också en del kompletterande produkter vilka vi köper in i vårt sortiment. Dessa produkter är ej märkta med symbolen ”WE REUSE”.

Om du är under 18 år krävs målsmans godkännande för att genomföra ett köp hos oss.

 

 

Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal

När du gör ett köp via Returhuset.se har du som kund enligt distansavtalslagen 14 dagar från dagen du mottar din beställning på dig att ångra ditt köp. Ångrar du ditt köp kontaktar du oss på forsaljning@returhuset.se
Vid retur står du som kund själv för att paketet returneras till oss och ansvarar för att produkten paketeras väl och når oss på Returhuset i oförändrat skick. Vid eventuellt återköp betalas köpesumman tillbaka inom 30 dagar. Pengarna återbetalas till samma konto som du betalat din beställning med. Har du valt att betala mot Klarna faktura korrigeras istället beloppet i fakturan.

För köp gjorda i vår butik i Staffanstorp erbjuder vi 14 dagars öppet köp mot uppvisat kvitto.


Ångerrätten gäller inte datorprogram där förseglingen/plomberingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer). Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten är ej tillämplig för företag. För produkter som inte returneras enligt ovan kan ett avdrag på priset komma att göras som motsvarande värdesänkningen på produkten.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, prisförändringar och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten.

För köp gjorda i vår butik i Staffanstorp tillämpar vi 14 dagars öppet köp mot att produkten är i oförändrat skick samt i sin originalförpackning.


Reklamation

Har du gjort ett köp på returhuset.se och önskar reklamera varan mejlar du oss på: forsaljning@returhuset.se Det går också bra att ta med orderbekräftelsen samt produkten till vår butik på Handelsvägen 34 i Staffanstorp.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen (1990:932) vilket innebär att konsument har rätt att reklamera inom två månader från det att felet har upptäckts. Dock rekommenderar vi att ni tar kontakt med vår support så fort felet uppdagats för snabb hantering. Vi står för returfrakten i de fall det är fel på produkten.

 

 

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Returhuset att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

 

 

Produktgaranti och Allmänna garantivillkor

Returhuset lämnar 12 månaders garanti på mobiltelefoner, surfplattor och datorer. Det innebär att vi reparerar produkten inom garantitiden, om den mot förmodan går sönder. Kan vi inte åtgärda problemet, byter vi kostnadsfritt ut produkten mot en likvärdig eller bättre.

 

Vitvaror: 6 månaders garanti. Garantin gäller endast för ursprungliga fabrikationsfel som påverkar funktionaliteten och som anmäls till Returhusets kundtjänst inom 2 månader efter att felet upptäckts. Fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad. Om det visar sig vara ett fabrikationsfel erhåller kunden fri reparation eller ersätts med likvärdig produkt och ersätts för eventuella tilläggskostnader. Ytterligare garanti som är utfärdat av tillverkaren gäller ej

 


Garantin gäller inte:

  • Vid egen ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
  • Om installationen ej utförts av behörig fackman.
  • Eventuella skönhetsfel.

 

Vid garantiärenden, kontakta vår kundtjänst på forsaljning@returhuset.se

 

 

Returhusets produktgaranti gäller ej:

Då vi inte är en auktoriserad verkstad påverkas din eventuella garanti och reklamationsrätt vid reparation. 3 månaders garanti lämnas på utförd reparation och reservdel men Returhuset ansvarar ej för fel som fanns före reparation eller fel på andra komponenter som kan uppstå efter ingreppet. Efter reparation har du inte längre rätt att reklamera produkten till oss pga. andra fel.

  • Vid mjukvaruproblem som avhjälps t.ex. genom ominstallation av operativsystem eller drivrutiner.
  • Borttagning av skadlig programvara eller virus.
  • Vid vårdslös hantering av våra produkter som medfört skada.
  • Installation/konfiguration av tredjepartskomponenter såsom routers, brandväggar och liknande produkter.

 

Om felet på produkten kan avhjälpas genom någon form av ominstallation av mjukvara, eller att garantiprodukten är felfri, debiterar Returhuset 295 SEK exkl. moms för kontroll och felsökning, frakt tillkommer. Kund ansvarar själv för att eventuell information på hårddisken är säkerhetskopierad.

Returhuset ansvarar ej för utebliven vinst, ökade utgifter eller andra kostnader som uppkommer pga. garantiärendet.

 

Betalningsalternativ för Privatperson

Som privatkund till Returhuset betalar du snabbt och smidigt via Klarna med något av nedan betalningsalternativ:

 

Klarna faktura
Betala direkt med hjälp av BankID.
Betala med kredit- eller debitkort.