Villkor

Samtliga produkter som är märkta med symbolen ”WE REUSE” är begagnad och rekonditionerad. Produkterna säljs utan manual. Helt nya produkter förekommer också på vår webshop. Dessa produkter är ej märkta med symbolen ”WE REUSE”.

 

Om du är under 18 år krävs målsmans godkännande för att genomföra ett köp hos oss.

 

Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal

 

Du har enligt distansavtalslagen 14 dagar från dagen du mottar din produkt på dig att ångra ditt köp. Ångrar du ditt köp kontaktar du oss på forsaljning@returhuset.se Vid retur står du som kund själv för att paketet returneras till oss och ansvarar för att produkten paketeras väl och når oss på Returhuset oskadad.
Vid eventuellt återköp betalas köpesumman tillbaka inom 30 dagar. Pengarna återbetalas till samma konto som du betalat din beställning med. Har du valt att betala mot Klarna faktura korrigeras istället beloppet i fakturan.

 

Ångerrätten gäller inte datorprogram där förseglingen/plomberingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer). Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten är ej tillämplig för företag.
För produkter som inte returneras enligt ovan kan ett avdrag på priset komma att göras som motsvarande värdesänkningen på produkten.

 

Vi reserverar oss för slutförsäljning, prisförändringar och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten.

 

Ångerrätten gäller ej köp gjorda i vår butik i Staffanstorp. Här tillämpar vi 14 dagars öppet köp mot att produkten är i oförändrat skick samt i originalförpackning.

 

Följande köpvillkor gäller för företag då ni köper utrustning från Returhuset:

 

Begagnad utrustning säljs i befintligt skick och med 14 dagars returrätt. Vid retur och ej uthämtat paket står köparen för samtliga fraktkostnader.

 

Reklamation

 

Om du har fått en defekt vara ska du kontakta oss via e-post till forsaljning@returhuset.se eller besök vår butik på Handelsvägen 34 i Staffanstorp.  Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen (1990:932) vilket innebär att konsument har rätt att reklamera inom två månader från det att felet har upptäckts. Dock rekommenderar vi att ni tar kontakt med vår support så fort felet uppdagats för snabb hantering. Vi står för returfrakten i de fall varan är fel eller har felaktigt levererats till kund.

 

Tvist

 

Vid eventuell tvist kommer Returhuset att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Produktgaranti och Allmänna garantivillkor

 

Returhuset lämnar 12 månaders garanti på mobiltelefoner, surfplattor och datorer.
Övriga produkter har 6 månaders garanti (med undantag för vitvaror). Det innebär att vi reparerar produkten inom garantitiden, om den mot förmodan går sönder. Kan vi inte åtgärda problemet, byter vi kostnadsfritt ut produkten mot en likvärdig eller bättre.

För vitvaror gäller 6 månaders garanti. Garantin gäller endast för ursprungliga fabrikationsfel som påverkar funktionaliteten och som anmäls till Returhusets kundtjänst inom 2 månader efter att felet upptäckts. Fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad. Om det visar sig vara ett fabrikationsfel erhåller kunden fri reparation eller ersätts med likvärdig produkt och ersätts för eventuella tilläggskostnader.

 

Garantin gäller inte:

 

  • Vid egen ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten
  • Om installationen ej utförts av behörig fackman
  • Eventuella skönhetsfel

 

Vid garantiärenden, kontakta vår kundtjänst på info@returhuset.se

 

Returhuset ansvarar ej för ytterligare garanti som är utfärdat av tillverkaren utan kunden måste vända sig direkt till tillverkaren.

 

Returhusets produktgaranti gäller:

 

  • Faktura/kvitto bifogas vid retur av produkten.
  • Felet har anmälts inom angiven garantitid för varje produkt.
  • Produkten vid retur är korrekt.
  • Felet har anmälts inom angiven garantitid för varje produkt.
  • Kvitto bifogas vid retur av produkten.
  • Produkten vid retur är korrekt emballerad.

 

Returhusets produktgaranti gäller ej:

 

Vid mjukvaruproblem som avhjälps t.ex. genom ominstallation av operativsystem eller drivrutiner. Borttagning av skadlig programvara eller virus. Vid vårdslös hantering av våra produkter som medfört skada. Installation/konfiguration av tredjepartskomponenter såsom routers, brandväggar och liknande produkter. Om felet på produkten kan avhjälpas genom någon form av ominstallation av mjukvara, eller att garantiprodukten är felfri, debiterar Returhuset 295 SEK exkl. moms för kontroll och felsökning, frakt tillkommer. Ni ansvarar själva för att eventuell information på hårddisken är säkerhetskopierad. Returhuset ansvarar ej för utebliven vinst, ökade utgifter eller andra kostnader som uppkommer pga garantiärendet.

 

Betalningsalternativ för Privatperson

 

Som privatkund till Returhuset betalar du snabbt och smidigt via Klarna med något av nedan betalningsalternativ:

 

Klarna faktura
Betala direkt med hjälp av BankID.
Betala med kredit- eller debitkort.