FAQ/Vanliga frågor

Här får du svar på våra vanligaste frågorna som ställs av våra kunder.

Fick du inte svar på din fråga så är du välkommen att kontakta oss via vårt formulär eller skickar iväg ett mejl till forsaljning@returhuset.se

 

Har ni en fysisk butik?

Ja, vår butik ligger i Staffanstorp där vi även har ett av våra lager. Vi har även ett lager och utlämningsbutik i Skogås där mna kan hämta ut sina varor. 

Butikens Öppettider

Staffanstorps

Mån-Fre 11-18
Lör-Sön 11-15 

Skogås:
Mån-Fre 9-16 (lunchstängt 12.00-12.30)
Lör-Sön Stängt

Observera att sortimentet på webbshopen och i butiken kan variera.

 

Vilka betalsätt erbjuder Returhuset?

Hos Returhuset.se erbjuder vi säkra och flexibla betalsätt genom Klarna Checkout

  • Swish
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning via internetbank
  • Klarna faktura
  • Klarna delbetalning

Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer och sedan

slutföra köpet.

 

Jag har ett presentkort men kommer inte att handla för hela beloppet, vad sker med resterande belopp?

Kvarstående saldo kommer att finnas kvar på ditt presentkort och kan nyttjas vid ett annat tillfälle

 

Hur vet jag att mitt köp har gått igenom?

Du får ett bekräftelsemejl på ditt köp till den angivna e-postadressen. Det kan ta några minuter innan du får mejlet. Kolla även "skräpposten" då mail ibland kan hamna på vift. Har du inte fått ett bekräftelsemail, hör av dig till forsaljning@returhuset.se eller kontakta oss här.

 

Vad kostar frakten?

  • Paket under 20kg, DHL ombud - 69kr
  • Paket över 20kg, Hemleverans - 399kr
  • Hämta i butik - 0kr

 

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. När beställningen har lämnat vårt lager så får du en länk med ett spårningsnummer där du kan följa försändelsen.

 

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, inte från Returhuset.se. Men du kan besöka våra andra siter om du bor i någon av våra grannländer Norge, Danmark eller Finland!

Kan jag hämta min beställning i Staffanstorp eller Skogås?

Ja det går utmärkt.
Beställer du en produkt för avhämtning i en av våra butiker så ber vi dig invänta besked via mail/sms att varan är redo för avhämtning. Observera att vårt lager för e-handel är separat från butikerna och vi kan därför ej erbjuda avhämtning på samma dag under helger.

 

Kan någon annan hämta ut min order?

För att en annan person ska kunna hämta ut din order måste personen uppvisa beställarens samt sin egen ID handling för att kunna hämta ut paketet. Har man inte beställarens ID handling kan man inte hämta ut paketet. Detta gäller även om man har valt att hämta paketet i någon av våra butiker.

 

Är alla produkter återbrukade eller reparerade?

Majoriteten av produkterna är returer från e-handel eller gods som av olika anledningar är utförsäkrade.
Produkterna är därmed i regel helt nya och oanvända men emballaget kan vara defekt eller saknas.
Alla produkter märkta med WE REUSE är återbrukade eller rekonditionerade/reparerade.

 

Kommer produkterna i originalförpackning?

Då majoriteten av produkterna är returer eller utförsäkrat gods så kan orginalförpackningen

vara skadad eller saknas. Men det skriver vi ut under produktspecifkationer. 

 

Kan man sälja datorer eller annan elektronik til er?

Vi köper tyvärr inte begagnade datorer eller annan elektronik av privatpersoner.

Men man kan sälja sin mobiltelefon till oss. Läs mer under "Sälj din mobil till oss".

 

Vad gör jag om jag ångrar mitt köp och vill göra en retur?

Om du önskar att nyttja ångerrätten registerar du din retur via vårt returformulär. För att tillämpa ångerrätten skall registering av din retur ske inom 14 dagar efter mottagen leverans.

Shoppa bara saker du behöver! För vid retur står du som kund själv för returkostnaden och ansvarar för att produkten paketeras väl och når oss på Returhuset oskadad. Vid eventuellt återköp betalas köpesumman tillbaka inom 30 dagar. ”Villkor”.

Du skickar din retur till:

Godsinlösen Nordic AB
Handelsvägen 16B
245 34 Staffanstorp

 

Lämnar Returhuset någon garanti?

Vi lämnar alltid 12 månaders garanti. Skulle en produkt avvika från vanliga garantivillkor informeras detta tydligt på produkten. Läs mer under ”Villkor”.

Vid reklamation ber vi er att maila forsaljning@returhuset.se

 

Jag har glömt mitt lösenord. Hur gör jag för att logga in?

Det kan hända den bästa.
Klicka på länken ”Glömt lösenord” på inloggningssidan. Du behöver dock inte konto för att handla på Returhuset.

 

Jag vill ändra adress på min beställning, hur gör jag?

Av säkerhetsskäl kan vi inte ändra leveransadress på en redan lagd order. Upptäcker man att fel adress har kommit in till oss är det viktigt att man direkt kontaktar oss gällande detta genom att skicka ett mail till forsaljning@returhuset.se eller via detta formulär!

Vi har delat upp våra produkter generella graderingar från "Ny" till "C" beroende på varans skick. Alla våra mobiler, surfplattor och datorer är fullt fungerande, nollställda och har inga sprickor i varken skärm eller på baksida.

Ibland gör vi undantag men då framgår alltid detta i beskrivningen. Till våra datorer, mobiltelefoner och surfplattor medföljer alltid laddare (ej original). Alla våra telefoner och datorer har 12 månaders garanti.

Läs gärna mer om våra villkor under Produktgaranti och Produktgaranti och Allmänna garantivillkor.

Vill du veta mer om vad en We Reuse-märkning innebär klicka HÄR.

Vi har delat upp våra vitvaror i generella graderingar från "Ny" till "B" beroende på varans skick. Majoriteten av dessa kommer direkt från producenten BSH Home Appliances och är helt nya med garanti.

Vitvarorna i vårt sortiment är i regel hos oss då det är en utgången modell eller för att den har fått en kosmetisk skada vilket kan vara en repa eller en bula. Denna syns inte när produkten är monterad. Är skadan uppenbar på frontsidan så kommer detta framgå i produktbeskrivningen.

Alla våra produkter är fullt fungerande och vi lämnar garanti, läs mer under Produktgaranti och Allmänna garantivillkor.

Vill du veta mer om vad en We Reuse-märkning innebär klicka HÄR.

Skickgraderingen nedan gäller generellt för övriga produkter och e-handels returer. Produkterna är i regel helt nya och oftast ett ångrat köp. Med andra ord från någon som ångrat sitt köp hos en av våra partners.

Alla produkter som kommer in till oss kontrolleras noga för att försäkra full funktionalitet och rengörs vid behov. För att underlätta för dig som kund så har varje produkt en gradering från ”NY” till ”B”, som beskriver produktens skick.

Vi lämnar garanti på dessa produkter, du kan läsa mer om det under Produktgaranti och Allmänna garantivillkor.

Vill du veta mer om vad en We Reuse-märkning innebär klicka HÄR.

(NY) ”NY”

  • Helt ny produkt
  • Aldrig använd
  • Med garanti

(A+) ”NYSKICK”

  • Rekonditionerad i nyskick (Inget slitage)
  • Display: Ny display
  • Chassi: Nytt chassi
  • Batteri: Funktionstestat med OK kapacitet

(A) ”MYCKET BRA SKICK”

  • Begagnad i Perfekt Skick (Minimalt slitage)
  • Display: Inget slitage
  • Chassi: Inget slitage
  • Batteri: Funktionstestat med OK kapacitet

(B) ”BRA SKICK”

  • Begagnad i Bra Skick (Lite slitage)
  • Display: Kan förekomma små̊ kosmetiska repor
  • Chassi: Kan förekomma små kosmetiska repor
  • Batteri: Funktionstestat med ok kapacitet

(C) ”OKEJ SKICK”

  • Begagnad i Okej Skick (Med slitage)
  • Display: Kosmetiska repor/bulor inget som påverkar användandet av telefonen
  • Chassi: Kosmetiska repor/bulor inget som påverkar användandet av telefonen
  • Batteri: Funktionstestat med ok kapacitet

(NY) ”NY”

  • Ny produkt – utgånget sortiment/modell
  • Aldrig använd
  • Funktionstestad med garanti

(A) ”NYSKICK”

  • Ny produkt – kosmetisk skada
  • Aldrig använd
  • Kan ha mindre repor eller bulor
  • Inga repor eller defekter på fronten, monterat ser produkten ut att vara oskadd.
  • Funktionstestad med garanti

(B) ”BRA SKICK”

  • Försäkringsparti
  • Aldrig använd
  • Kan ha skador, anges i produktbeskrivningen
  • Funktionstestad med garanti

(NY) ”NY”

Produkten kan ha packats upp men har i övrigt inga spår av användning. De är alltid kompletta med alla tillbehör och manual. Du får alltså en helt ny produkt mot ett reducerat pris där den enda nackdelen är att förpackningen kan ha brutits!

(A+) ”PERFEKT SKICK”

I detta fall kan produkten ha packats upp och provats. En A+ produkt är alltid komplett med alla tillbehör, men det kan finnas små spår av att produkten varit använd. Exempel på detta kan vara att sladdar ligger löst, eller att man kan se fingeravtryck på dem. Vi försöker självklart att återställa produkten till originalskick, innan vi skickar den till dig!

(A) ”MYCKET BRA SKICK”

Dessa produkter bär mindre spår av användning men kommer med alla väsentliga tillbehör. Det kan även finnas någon mindre kosmetisk skada, som en repa eller kantstötning. Även manual kan saknas. Har man inget emot att produkten ser något använd ut så kan man få en riktigt bra deal.

(B) ”BRA SKICK”

Dessa produkter har oftast tydliga tecken på att de använts och kan ha mindre kosmetiska skador form av en repa eller kantstötning, men har inga funktionsfel. Väsentliga tillbehör kan saknas men framgår i så fall tydligt på produktsidan. Dessa produkter är alltid kraftigt reducerade i pris.