Vanliga frågor

Här får du svar på våra vanligaste frågor.

 

Kan jag hämta min beställning i Staffanstorp?

Ja det går utmärkt.
Beställer du en produkt för avhämtning i vårt varuhus så ber vi dig invänta besked via mail/sms att varan är redo för avhämtning. Vardagar kan du normalt hämta din produkt samma dag om beställningen görs innan kl 14. Observera att vårt lager för e-handel är separat från varuhuset och vi kan därför ej erbjuda avhämtning på samma dag under helger. Beställer du under helgdag så kommer varan finnas klar för avhämtning efter kl 12 nästkommande arbetsdag. 

Jag har glömt mitt lösenord. Hur gör jag för att logga in?

Klicka på länken ”Glömt lösenord” på inloggningssidan. Du behöver dock inte konto för att handla på Returhuset.

Har ni en fysisk butik?

Ja, vår fysiska butik heter Returhuset och ligger på Handelsvägen 34 i Staffanstorp.
Här finner ni 3000+kvm fullt med återbrukade produkter!

Våra öppettider är Mån-Fre 10-18, Lör-Sön 10-16 

Observera att sortimentet på webbshopen och i butiken kan variera.

 

Är alla produkter återbrukade eller reparerade?

Nej, majoriteten av produkterna är returer från e-handel eller gods som av olika anledningar är utförsäkrat.
Produkterna är därmed i regel helt nya och oanvända men emballaget kan vara defekt eller saknas.
Vi strävar dock efter att öka återbruket av elektronik. Därför är rekonditionerar eller reparerar vi exempelvis mobiltelefoner och datorer.
Alla produkter märkta med WE REUSE är återbrukade eller rekonditionerade/reparerade.

 

Hur fungerar Klarna Checkout?

Klarna Checkout är en betallösning genom vilken du kan välja följande betalsätt: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.

Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer och sedan slutföra köpet. Först bekräftas köpet och sedan väljer du vilket betalsätt du vill använda: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank. Väljer du att inte ändra betalsätt blir det Klarna Faktura. Väljer du Klarna Faktura kommer en epostfaktura att skickas till den angivna mejladressen.

 

Hur vet jag att mitt köp har gått igenom?

Du får ett bekräftelsemejl på ditt köp till den angivna e-postadressen. Det kan ta några minuter innan du får mejlet. Har du inte fått en bekräftelsemejl, hör av dig till forsaljning@returhuset.se.

 

Vad kostar det att handla på Returhuset?

Du betalar en fraktavgift när du handlar hos oss. Fraktavgiften är 78kr. Handlar du för 1000kr eller mer bjuder vi på frakten.

 

Var är mitt paket?

Det tar ca 3-5 arbetsdagar att få hem ditt paket.  Du kan enkelt söka efter ditt paket med ditt kolli-ID.

 

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Vi använder DHL för all leverans.

 

Jag får påminnelser om att hämta ett paket jag redan har löst ut.

Det kan bero på att ditt ombud har glömt registrera att du har löst ut ditt paket, då uppdateras inte den informationen hos DHL eller hos oss som då skickar ut påminnelseavier om ditt paket. Om du får en påminnelseavi och redan har hämtat ut paketet så kan du bortse från den.

 

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, inte i dagsläget. 

 

Jag har ångrat mitt köp, hur går jag tillväga?

Vill du använda dig av ångerrätten rekommenderas du att kontakta Returhuset på e-post till forsaljning@returhuset.se och uppge order- eller fakturanummer. Detta skall göras inom 14 dagar efter ditt köp. Vid retur står du som kund själv för returkostnaden och ansvarar för att produkten paketeras väl och når oss på Returhuset oskadad. Vid eventuellt återköp betalas köpesumman tillbaka inom 30 dagar. ”Villkor”.

Du skickar din retur till:

Godsinlösen Nordic AB
Handelsvägen 16B
245 34 Staffanstorp

 

Vad har jag för garanti?

Vi lämnar 12 månaders garanti på mobiltelefoner, surfplattor och datorer. Övriga produkter har i regel 6 månaders garanti om inget annat anges på produktsidan. Läs mer under ”Villkor”.

 

Kan någon annan hämta ut min order?

För att en annan person ska kunna hämta ut din order måste personen uppvisa beställarens samt sin egen ID handling för att kunna hämta ut paketet. Har man inte beställarens ID handling kan man inte hämta ut paketet.

 

Jag vill ändra adress på min beställning, hur gör jag?

Av säkerhetsskäl kan vi inte ändra leveransadress på en redan lagd order. Upptäcker man att fel adress har kommit in till oss är det viktigt att man direkt kontaktar oss gällande detta genom att skicka ett mejl till forsaljning@returhuset.se